A Nekem Szól! Egészségértés Díj 2018 nyerteseinek pályázati anyagai
Az alábbi bemutató anyagok a helyezett pályázatok rövidített, szerkesztett változatai a könnyebb olvasás kedvéért.
I. helyezett és fődíj:
MRE Bethesda Gyermekkórház – Gyermek-egészség minden generációnakA Bethesda Gyermekkórház egészségértést fejlesztő programja generációk széles köréhez szólt a célcsoporthoz igazított csatornákon – egyebek mellett rádióműsorokon, mesekönyvön, saját kórházi YouTube csatornán és blogon - keresztül.
Bethesda Blog YouTube-csatorna Terápiás mesekönyv
II. helyezett:
Debreceni Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar – Középiskolások edukációja a biztonságos gyógyszerszedésértA középiskolásoknak szóló projekt interaktív, könnyen érthető, figyelemfelkeltő módon vezeti be a gyógyszerszedési alapismeretek világába a diákokat. A 2017-es Gyógyszerészek Világnapja apropóján készített, ingyenesen letölthető tananyagot országszerte sikerrel prezentálták. A 2018-ban elkészített új tanórai anyag az öngyógyítás lehetőségeire és veszélyire, valamint a vény nélküli gyógyszeres terápiákra és a gyógyszerészek szerepére fókuszál.
III. helyezett:
Lukasz Rebeka – Kiskanál kommandó: Kisgyermekes szülők hiteles tájékoztatása kisdedtáplálással kapcsolatbanA Kiskanál Kommandó a fogantatástól egészen az óvodás korig látja el hiteles és megalapozott információkkal a kisgyermekes szülőket csecsemő –és kisdedtáplálással kapcsolatos kérdésekben. A legújabb tudományos eredményeken alapuló, szakemberek által készített könyvük a leggyakoribb 80 gyermektáplálási tévhitet oszlatja el, a szülők országszerte zajló ingyenes előadásokon és Facebook-csoportokban is bővíthetik ismereteiket.
Honlap Facebook-oldal YouTube csatorna
Betegszervezet kategória:
I. helyezett:
Mályvavirág Alapítvány – #COOLTAS – Tinédzserek a HPV védőoltásrólA Mályvavirág Alapítvány igyekezett bevonni a HPV-oltás fontosságával kapcsolatos párbeszédbe azt a tinédzser korosztályt, melynek életében a rákmegelőzés még nem játszik fontos szerepet. A fő csatorna a tizenéves lányok között népszerű Musical.ly (TikTok) applikáció volt. A zenés alkalmazás segítségével a fiatalok önállóan is összeállíthattak kampányfilmet. A “tini influencereket” bevonó, komoly sajtóvisszhangot is kiváltó kampány célja az volt, hogy a szülők és a gyerekek között beszédtéma legyen a méhnyakrák megelőzése és a védőoltás fontossága.
II. helyezett:
Éljen Soká! – Szűrővizsgálatra motiváló matricacsomagA preventív szűrővizsgálatokon való rendszeres részvétel életmentő fontosságára hívja fel a figyelmet az Éljen Soká! program egy felnőtteknek szóló motiváló matricacsomag segítségével. A kampány megalkotója, Mészáros Zsuzsanna - miután egy megelőző szűrésnek köszönhetően győzte le a bőrrákot -, rajztanárként kreatív, rajzos formában kívánt segíteni másokon és minél több emberhez eljuttatni tapasztalatait.
III. helyezett:
Magyar Onkohematológiai Betegekért Alapítvány (MOHA) – 3x21 tény a Vérképzőszervi Betegségek Hónapja alkalmábólA Magyar Onkohematológai Betegekért Alapítvány színes, jól áttekinthető tájékoztató füzeteken keresztül mutat be egy-egy onkohematológiai betegséget és kezelési lehetőségeit. Mindezen túl a “Vérképzőszervi Betegségek Hónapja” alkalmából az Alapítvány egy 21 napos Facebook-kampány keretében szélesebb körrel is meg kívánta osztani az egyes betegségekről, így a krónikus mieloid leukémiáról, a limfómákról, valamint a mieloproliferatív neoplazmákról szóló tényeket.
Egyéb társadalmi/gazdálkodó szervezet kategória:
I. helyezett:
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) – MESZK Kampányfilm „Veled Másokért” címmelA Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara kampánya a most még iskolapadban ülő, pályaválasztás előtt álló diákok számára kívánta népszerűsíteni az egészségügyi szakmát. A már 40.000 feletti nézettséggel büszkélkedő, YouTube-on elérhető 15 perces “Veled Másokért” kampányfilmben egy beteg gyógyulásának megható történetén keresztül mutatják be egészségügyi dolgozók hivatásuk szépségeit, valós munkakörülmények között. További hét rövidebb filmben egy-egy speciális szakterület képviselője mutatta be saját szakmáját.
II. helyezett:
Cool Story Bro – Halottat operálunk, hogy életet menthessünkAz Országos Vérellátó Szolgálat Szervkoordinációs Irodájának munkáját mutatja be az a 11 perces videó, amelynek célja a transzplantáció körüli tévhitek eloszlatása. A Nyárai Gerzson által gondozott, “Cool Story Bro” sorozat keretében elkészült film különlegessége, hogy egészen az agyhalál beálltától a beültetésig nyomon követhetjük az eseményeket, bepillantást nyerhetünk egy szervriadó folyamatába, vagy a szívbeültetés izgalmaiba.
III. helyezett:
Manó Menü – ManóMenü a hozzátáplálás enciklopédiájaA ManóMenü projekt saját honlapján, Facebook-oldalon és Facebook-csoporton keresztül ad hiteles, szakmailag megalapozott és ingyenes információkat a hozzátáplálás iránt érdeklődőknek. Mindezen túl idén létrehozták Magyarország legelső hozzátáplálási mobilalkalmazását is, amelyet több mint 15.000 ember töltött le félév alatt. A folyamatosan frissülő, naprakész applikáció követi a legújabb ajánlásokat és szakmai protokollokat, és többek között családi heti menütervezőt, több száz receptet, és helyi szakember-kereső funkciót is tartalmaz.
Honlap iOs applikáció Android applikáció Facebook-oldal
Különdíj:
Női Liga – Összefogás a női egészségértA női egészségmegőrzésért dolgozó 5 civilszervezet összefogásával létrejött Női Liga célja, hogy a leggyakoribb női megbetegedések és a babagenetika területén nyújtsanak támogatást a nőknek, és hívják fel a döntéshozók figyelmét ezekre a fontos területekre.