A Nekem Szól! Egészségértés Díj 2018 nyerteseinek pályázati anyagai

Az alábbi bemutató anyagok a helyezett pályázatok rövidített, szerkesztett változatai a könnyebb olvasás kedvéért.

 

I. helyezett és fődíj:

MRE Bethesda Gyermekkórház – Gyermek-egészség minden generációnak

A Bethesda Gyermekkórház egészségértést fejlesztő programja generációk széles köréhez szólt a célcsoporthoz igazított csatornákon – egyebek mellett rádióműsorokon, mesekönyvön, saját kórházi YouTube csatornán és blogon - keresztül.

Bethesda Blog YouTube-csatorna Terápiás mesekönyv

II. helyezett:

Debreceni Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar – Középiskolások edukációja a biztonságos gyógyszerszedésért

A középiskolásoknak szóló projekt interaktív, könnyen érthető, figyelemfelkeltő módon vezeti be a gyógyszerszedési alapismeretek világába a diákokat. A 2017-es Gyógyszerészek Világnapja apropóján készített, ingyenesen letölthető tananyagot országszerte sikerrel prezentálták. A 2018-ban elkészített új tanórai anyag az öngyógyítás lehetőségeire és veszélyire, valamint a vény nélküli gyógyszeres terápiákra és a gyógyszerészek szerepére fókuszál.

Honlap

III. helyezett:

Lukasz Rebeka – Kiskanál kommandó: Kisgyermekes szülők hiteles tájékoztatása kisdedtáplálással kapcsolatban

A Kiskanál Kommandó a fogantatástól egészen az óvodás korig látja el hiteles és megalapozott információkkal a kisgyermekes szülőket csecsemő –és kisdedtáplálással kapcsolatos kérdésekben. A legújabb tudományos eredményeken alapuló, szakemberek által készített könyvük a leggyakoribb 80 gyermektáplálási tévhitet oszlatja el, a szülők országszerte zajló ingyenes előadásokon és Facebook-csoportokban is bővíthetik ismereteiket.

Honlap Facebook-oldal YouTube csatorna

Betegszervezet kategória:

I. helyezett:

Mályvavirág Alapítvány – #COOLTAS – Tinédzserek a HPV védőoltásról

A Mályvavirág Alapítvány igyekezett bevonni a HPV-oltás fontosságával kapcsolatos párbeszédbe azt a tinédzser korosztályt, melynek életében a rákmegelőzés még nem játszik fontos szerepet. A fő csatorna a tizenéves lányok között népszerű Musical.ly (TikTok) applikáció volt. A zenés alkalmazás segítségével a fiatalok önállóan is összeállíthattak kampányfilmet. A “tini influencereket” bevonó, komoly sajtóvisszhangot is kiváltó kampány célja az volt, hogy a szülők és a gyerekek között beszédtéma legyen a méhnyakrák megelőzése és a védőoltás fontossága.

Facebook-oldal Honlap

II. helyezett:

Éljen Soká! – Szűrővizsgálatra motiváló matricacsomag

A preventív szűrővizsgálatokon való rendszeres részvétel életmentő fontosságára hívja fel a figyelmet az Éljen Soká! program egy felnőtteknek szóló motiváló matricacsomag segítségével. A kampány megalkotója, Mészáros Zsuzsanna - miután egy megelőző szűrésnek köszönhetően győzte le a bőrrákot -, rajztanárként kreatív, rajzos formában kívánt segíteni másokon és minél több emberhez eljuttatni tapasztalatait.

Honlap

III. helyezett:

Magyar Onkohematológiai Betegekért Alapítvány (MOHA) – 3x21 tény a Vérképzőszervi Betegségek Hónapja alkalmából

A Magyar Onkohematológai Betegekért Alapítvány színes, jól áttekinthető tájékoztató füzeteken keresztül mutat be egy-egy onkohematológiai betegséget és kezelési lehetőségeit. Mindezen túl a “Vérképzőszervi Betegségek Hónapja” alkalmából az Alapítvány egy 21 napos Facebook-kampány keretében szélesebb körrel is meg kívánta osztani az egyes betegségekről, így a krónikus mieloid leukémiáról, a limfómákról, valamint a mieloproliferatív neoplazmákról szóló tényeket.

Facebook-oldal

Egyéb társadalmi/gazdálkodó szervezet kategória:

I. helyezett:

Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) – MESZK Kampányfilm „Veled Másokért” címmel

A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara kampánya a most még iskolapadban ülő, pályaválasztás előtt álló diákok számára kívánta népszerűsíteni az egészségügyi szakmát. A már 40.000 feletti nézettséggel büszkélkedő, YouTube-on elérhető 15 perces “Veled Másokért” kampányfilmben egy beteg gyógyulásának megható történetén keresztül mutatják be egészségügyi dolgozók hivatásuk szépségeit, valós munkakörülmények között. További hét rövidebb filmben egy-egy speciális szakterület képviselője mutatta be saját szakmáját.

Veled Másokért kisfilm

II. helyezett:

Cool Story Bro – Halottat operálunk, hogy életet menthessünk

Az Országos Vérellátó Szolgálat Szervkoordinációs Irodájának munkáját mutatja be az a 11 perces videó, amelynek célja a transzplantáció körüli tévhitek eloszlatása. A Nyárai Gerzson által gondozott, “Cool Story Bro” sorozat keretében elkészült film különlegessége, hogy egészen az agyhalál beálltától a beültetésig nyomon követhetjük az eseményeket, bepillantást nyerhetünk egy szervriadó folyamatába, vagy a szívbeültetés izgalmaiba.

Videó

III. helyezett:

Manó Menü – ManóMenü a hozzátáplálás enciklopédiája

A ManóMenü projekt saját honlapján, Facebook-oldalon és Facebook-csoporton keresztül ad hiteles, szakmailag megalapozott és ingyenes információkat a hozzátáplálás iránt érdeklődőknek. Mindezen túl idén létrehozták Magyarország legelső hozzátáplálási mobilalkalmazását is, amelyet több mint 15.000 ember töltött le félév alatt. A folyamatosan frissülő, naprakész applikáció követi a legújabb ajánlásokat és szakmai protokollokat, és többek között családi heti menütervezőt, több száz receptet, és helyi szakember-kereső funkciót is tartalmaz.

Honlap iOs applikáció Android applikáció Facebook-oldal

Különdíj:

Női Liga – Összefogás a női egészségért

A női egészségmegőrzésért dolgozó 5 civilszervezet összefogásával létrejött Női Liga célja, hogy a leggyakoribb női megbetegedések és a babagenetika területén nyújtsanak támogatást a nőknek, és hívják fel a döntéshozók figyelmét ezekre a fontos területekre.

Bővebb információ